دسته‌بندی‌ها
مقایسۀ سامسونگ A35 و Poco F5

مقایسۀ سامسونگ A35 و Poco F5 شیائومی | دو میان‌رده بسیار نزدیک

رقابتی تنگاتنگ در مقایسۀ A35 و Poco F5 وجود دارد که تنها راه انتخاب یکی از آن‌ها، آگاهی از مشخصات هریک است. در این مقاله همراه ما باشید تا با مقایسۀ دو میان‌رده از دو برند پرهیاهو در بازار ایران، انتخاب کنیم کدام گوشی می‌تواند با توجه به شرایط ما، برای خرید مناسب باشد.

فهرست مطالب

مقایسۀ گوشی A35 و Poco F5 و بررسی اجمالی آن‌ها

شیائومی و سامسونگ، دو برند معروف و پرطرفدار در بازار موبایل ایران است که در رقابتی تنگاتنگ با یک‌دیگر به‌سر می‌برند. هریک از آن‌ها، محصولاتی باکیفیت در قیمتی مشابه را روانۀ بازار کرده و تلاش می‌کنند خریداران خود را راضی نگه‌دارند. گوشی‌های A35 و Poco F5 نیز دو گوشی میان‌رده از این دو برند معروف است که با قیمتی نزدیک به هم، روانۀ بازار شدند. در ادامۀ این مقاله، همراه شما هستیم تا مشخصات این دو گوشی A35 و Poco F5 را باهم بررسی کنیم.

مقایسۀ Poco F5 و A35 در طراحی ظاهری

وقتی برای مقایسه A35 و Poco F5 ، به بخش ظاهری این دو گوشی نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که هر دو گوشی از یک طراحی ساده و خوش‌دست، استفاده کرده‌اند. در بخش پشتی گوشی سامسونگ A35، همانند نسخه‌های پرچمدار، سه دوربین، با ابعاد برابر، زیر یکدیگر، به صورت عمودی، قرار گرفته‌اند.

شیائومی Poco F5 نیز در قاب پشتی، از دو لنز دوربین با سایز بزرگ و اندازه‌ای برابر، زیر یکدیگر و یک لنز کوچکتر در کنار آنها به صورت مثلثی، استفاده کرده است. هر دو گوشی از یک طراحی تخت استفاده کرده‌اند که باعث می‌شود، کاربری راحت‌تری در دست داشته باشند.

چیزی که گوشی Poco F5 را از گوشی سامسونگ A35 متمایز می‌کند، گوشه‌هایی با خمیدگی کمتر است که به جذابیت گوشی شیائومی افزوده است. با این حال، جنس بدنه پشتی سامسونگ A35 از شیشه است. در حالی که شیائومی POCO F5 از جنس پلاستیک استفاده کرده و فریم دور هر دو گوشی از جنس پلاستیک است.

مقایسه پوکو f5 و سامسونگ a35

ضخامت گوشی شیائومی POCO F5 کمی کمتر از سامسونگ A35 است. به طوری که ابعاد گوشی شیائومی POCO F5 در سایز 161.1 در 75 در 7.9 میلی‌متر و وزن آن در حدود 189 گرم است و ابعاد گوشی سامسونگ A35 در سایز 161.7 در 78 در 8.2 میلی‌متر اندازه‌گیری شده است.

همانطور که مشخص است گوشی شیائومی POCO F5 هم باریک‌تر است و هم وزن کمتری دارد. گوشی سامسونگ A35 ابعاد بزرگ‌تری داشته و وزنی حدود 209 گرم را به خود اختصاص داده است. به نظر می‌رسد گوشی شیائومی با وزنی کمتر و ابعادی مناسب‌تر در خوش دستی و کاربری آسان‌تر و راحت‌تر، خوب عمل کرده است.

اگر مقاومت گوشی برای شما مهم‌تر است، می‌توانید از گوشی سامسونگ A35 استفاده کنید. در غیر این صورت، گوشی شیائومی POCO F5 هم ابعاد مناسب‌تری داشته و هم سبک‌تر و خوش دست‌تر است.

مقایسه پنل جلویی و نمایشگر گوشی سامسونگ A35 و Poco F5

اگر به ظاهر دو گوشی شیائومی POCO F5 و سامسونگ A35 دقت کنید، متوجه می‌شوید که حاشیه‌های صفحه‌ نمایش در گوشی سامسونگ A35 کمی بیشتر است. در واقع، نسبت نمایشگر به بدنه در گوشی شیائومی 88 درصد بوده و در گوشی سامسونگ به میزان 84 درصد است. یک صفحه نمایش زیبا با حاشیه‌های کم در شیائومی دیده می‌شود. اگر این موضوع برای شما اهمیت فراوانی دارد، شیائومی می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

صفحه نمایش در هر دو گوشی شیائومی و سامسونگ از وضوح بالایی برخوردار است. گوشی سامسونگ دارای صفحۀ‌ نمایش Super Amoled با ابعاد 6.6 اینچ، نرخ به روز رسانی 120 هرتز و بیشینه روشنایی 1000 نیتی است که استفاده از گوشی را در زیر نور خورشید بسیار آسان می‌کند.

از طرفی دیگر، گوشی شیائومی نیز از صفحۀ‌ نمایش آمولد و نرخ به روز رسانی 120 هرتزی، به همراه حداکثر روشنایی 1000 نیتی بهره برده است. تا اینجا، مشخصات صفحه‌ نمایش هر دو گوشی یکسان بوده، با این تفاوت که سامسونگ از صفحه نمایش Super AMOLED استفاده می‌کند.

شیائومی نیز تلاش کرده با قرار دادن امکاناتی مانند، HDR10+ دالبی ویژن، نرخ ثبت لمس 240 هرتز، نمایش 68 میلیارد رنگ، پوشش 100 درصدی فضای رنگی DCI-P3 در صفحه‌ نمایش خود تصاویر با کیفیت و رنگ‌بندی بهتری ارائه دهد. این صفحه‌نمایش در گوشی شیائومی از 68 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند و تصاویر، کیفیت قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد. سایز صفحه نمایش گوشی شیائومی نیز در حدود 6.67 اینچ است.

همانطور که در این مشخصات مشاهده کردیم، هر دو صفحه نمایش از کیفیتی برابر برخوردار هستند و کارایی بسیار بالایی را ارائه می‌دهند.

مقایسه استانداردهای محافظتی در سامسونگ A35 و پوکو F5

تفاوت در بخش محافظتی در پنل جلویی و پشتی در گوشی سامسونگ A35 و شیائومی POCO F5 بسیار مشهود است. سامسونگ در قاب پشتی و پنل جلویی گوشی A35 از شیشه استفاده کرده است. اما شیائومی POCO F5 دارای قاب محافظتی از جنس پلاستیک است.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ از استاندارد IP67 استفاده می‌کند، اما گوشی شیائومی از محافظت و استاندارد IP53 برخوردار است. جالب است بدانید، گوشی سامسونگ A35 می‌تواند تا عمق یک متری آب به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد. اما این قابلیت در گوشی شیائومی وجود ندارد. بنابراین، اینطور به نظر می‌رسد که سامسونگ در بخش محافظتی عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد.

مقایسۀ سامسونگ A35 و Poco F5 شیائومی | دو میان‌رده بسیار نزدیک

مقایسهٔ A35 و Poco F5 در بخش پردازنده و عملکرد سخت افزاری

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که باعث مقایسۀ اساسی در‌میان گوشی‌های مختلف می‌شود، بخش پردازنده است. وقتی پردازندۀ گوشی‌های A35 و Poco F5 را باهم مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که در گوشی سامسونگ A35 از یک پردازنده Exynos 1380 استفاده می‌کند و گوشی پوکو از پردازندۀ Qualcomm SM7475-AB Snapdragon 7+ Gen 2 بهره برده است.

در این مقایسه به نظر می‌رسد پردازنده کوالکام بهتر باشد، اما در ادامه، دقیق‌تر مقایسه خواهیم کرد تا متوجه شویم به‌راستی کدام پردازندۀ قوی‌تر است. گوشی پوکو از یک پردازندۀ 4 نانومتری استفاده می‌کند که دارای 8 هسته است و از پردازنده گرافیکی Adreno 725 بهره می‌برد. در مقابل گوشی سامسونگ A35 از چیپست اگزینوس 1385 با تراشۀ 5 نانومتری استفاده می‌کند که آن هم ۸ هسته توانمند دارد. پردازنده گرافیکی از نوع Mali-G68 MP5 نیز در این گوشی قرار گرفته است.

وقتی می‌خواهید به انجام بازی‌های مختلف در گوشی بپردازید، قطعاً پردازندۀ اسنپدراگون قوی‌تر عمل خواهد کرد. البته از نظر مصرف باتری، پردازندۀ اسنپدراگون با توجه به حجم کار، مصرف باتری بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد.

به هر حال، این پردازنده اسنپدراگون است که عملکردی بیشتر از پردازندۀ اگزینوس را از خود نشان می‌دهد. بنابراین اگر قدرت پردازندۀ برای شما مهم است، پردازنده اسنپدراگون کوالکام را در‌نظر بگیرید. هرچند که اگر استفادۀ روزمره و معمولی از گوشی هوشمند خود دارید، هر دو پردازنده، می‌تواند مناسب باشد. به کمک پردازندۀ اگزینوس سامسونگ A35 نیز می‌توانید بازی‌های مختلفی را انجام دهید، به‌طوری که دمای گوشی افزایش پیدا نکند. تنها تفاوت شاید در کیفیت و فریم بالاتر بازی‌ها در گوشی شیائومی باشد.

مقایسهٔ عملکرد دوربین‌های پوکو F5 و گلکسی A35

در بخش دوربین، هر دو گوشی سامسونگ A35 و شیائومی POCO F5 از سه دوربین با لنزهای متفاوت استفاده کرده‌اند. لنزهایی که در هر دو گوشی وجود دارند، شامل لنزهای واید، اولترا واید و ماکرو است. در ادامه هر یک را به صورت دقیق‌تر بررسی خواهیم کرد.

مقایسه عملکرد دوربین‌های واید (اصلی)

در بخش دوربین واید، گوشی شیائومی POCO F5 از سنسور 68 مگاپیکسلی در دوربین اصلی استفاده می‌کند. این لنز از کیفیت خوبی برخوردار است و عکس‌های با وضوح بالایی ثبت می‌کند. جزئیات در عکس‌های گوشی شیائومی بسیار بالاست و از ترکیب رنگی خوبی نیز برخوردار است. رنگ‌ها حالت طبیعی دارند و در محیط‌های کم نور و بسته نیز مقدار نویز بسیار کم است.

سامسونگ A35 نیز از یک سنسور 50 مگاپیکسلی در لنز اصلی استفاده می‌کند که از نظر عملکردی همانند لنز شیائومی POCO F5 کارایی دارد. پویایی بالا در عکس‌ها و نویز کم در تصاویر از جمله ویژگی‌های این لنز دوربین است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که عملکرد هر دو گوشی در بخش دوربین تقریباً با هم برابر است. اما تفاوت جزئی در لنز سامسونگ این است که رنگ‌ها در تصاویر لنز سامسونگ A35 کمی گرم‌تر و پررنگ‌تر هستند و در گوشی شیائومی POCO F5 نیز رنگ سبز کمی شاداب‌تر و غیرطبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

مقایسهٔ عملکرد لنز اولترا‌واید

هر دو گوشی سامسونگ A35 و شیائومی POCO F5 از لنز 8 مگاپیکسلی در دوربین اولترا واید خود استفاده کردند. کیفیت و مشخصات عکس‌ها در هر دو لنز تقریباً برابر است و کیفیت تصاویر در این لنز چندان تفاوتی با هم نمی‌کند.

مقایسهٔ عملکرد دوربین‌های ماکرو

دوربین‌های ماکرو در گوشی‌های میان‌رده از جمله بخش‌های تزیینی به شمار می‌آید. گوشی سامسونگ A35 از یک لنز 5 مگاپیکسلی برای دوربین ماکرو خود استفاده کرده است. گوشی شیائومی پوکو نیز از یک لنز 2 مگاپیکسلی برای این دوربین بهره برده است. در هر صورت شما می‌توانید به کمک این دو لنز تصاویر بسیار خوبی را در حالت ماکرو ثبت کنید.

مقایسهٔ دوربین سلفی

گوشی شیائومی POCO F5 از لنز 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. اما گوشی سامسونگ A35 یک لنز 13 مگاپیکسلی را برای دوربین سلفی در نظر گرفته است. کیفیت هر دو لنز در این دو گوشی تقریباً برابر است. تنها تفاوت آنها در این است که گوشی سامسونگ A35 تغییرات زیادی را در رنگ بندی پوست صورت ایجاد نمی‌کند و وضوح تصاویر در محیط‌های با نور کم مناسب است.

اما گوشی شیائومی POCO F5 با لنز 16 مگاپیکسلی در دوربین سلفی تصاویر را کمی متفاوت از رنگ‌بندی اصلی ثبت کرده، اما کیفیتی مشابه با گوشی سامسونگ و با وضوح بالا ثبت می‌کند.

مقایسۀ سامسونگ A35 و Poco F5 شیائومی | دو میان‌رده بسیار نزدیک

مقایسهٔ شارژدهی و باتری A35 و Poco F5

وقتی به مشخصات باتری در دو گوشی می‌پردازیم، متوجه می‌شویم که هر دو گوشی از یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپری برخوردار شده‌اند. در استفاده معمولی، هر دو گوشی می‌توانند یک روز کامل دوام بیاورند. اما در حالت استفادۀ بیشتر، گوشی سامسونگ با اختلاف کمی مدت زمان بیشتری، کارایی دارد.

گوشی شیائومی poco f5، از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند که در حدود 46 دقیقه، گوشی را کامل شارژ می‌کند. اما گوشی سامسونگ A35 با شارژر 25 واتی خود به یک ساعت و نیم زمان نیاز دارد. در ضمن آداپتور شارژر 25 واتی در جعبه گوشی سامسونگ A35 وجود ندارد. اما شیائومی POCO F5 ، آداپتور 67 واتی را همراه گوشی خود در جعبه قرار داده است.

تفاوت حسگر اثر‌انگشت در گوشی‌های A35 و Poco F5

در گوشی A35 سامسونگ، سنسور اپتیکال اثر انگشت قرار گرفته است. این سنسور زیر صفحه نمایش بوده و سرعت و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. اما گوشی شیائومی POCO F5، حسگر اثر انگشت خود را در سمت راست و روی کلید پاور قرار داده است. این سنسور نیز سرعت و دقت بالایی ارائه می‌دهد، اما به‌هرحال از نوع اپتیکال نیست. اگر از سنسور اثر انگشت اپتیکال خوشتان می‌آید، می‌توانید روی گوشی A35 فکر کنید.

مقایسه اسپیکرها در گوشی Poco F5 و A35 سامسونگ

هر دو گوشی POCO F5 و A35، از اسپیکر استریو استفاده می‌کنند. با این تفاوت که شیائومی POCO F5 اسپیکر دوم را به‌صورت جداگانه تعبیه کرده، اما در سامسونگ A35 از بلندگوی مکالمه به‌عنوان اسپیکر دوم استفاده شده است. کیفیت صدا در هر دو اسپیکر قابل قبول است، اما بلندی صدا در گوشی شیائومی بیشتر است.

کدام گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ A35 سامسونگ یا POCO F5 شیائومی؟

با بررسی قیمت هر دو گوشی متوجه می‌شویم که آن‌ها در رنج قیمتی مشابهی قرار گرفته‌اند. ممکن است کمی شک کنید که کدام گوشی ارزش خرید دارد. برای راهنمای بیشتر باید به شما بگوییم اگر به پردازندۀ قدرتمند، رم بالا و قابلیت فست شارژ اهمیت می‌دهید، شاید پوکو انتخاب مناسبی باشد. اما اگر به استفادۀ روزمره و عکاسی، استانداردهای محافظتی بالا و به روز‌رسانی‌های نرم‌افزاری اهمیت می‌دهید و چندان در شارژ شدن باتری عجله‌ای ندارید، سامسونگ A35 می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

با این حال، این نظر شخصی شماست که کدام گوشی می‌تواند برای خرید مناسب باشد. بنابراین، امیدواریم با اطلاعاتی که در این مقاله بیان شد، تصمیم خود را گرفته باشید و بگویید به‌نظر شما کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد. برای خرید هر یک از این دو گزینه، می‌توانید به صفحه محصولات فرهنگ دیجی مراجعه کنید و گوشی مورد نظر خود را با قیمت مناسب و خدمات عالی خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات اخیر
سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

0 مقایسه
0 مورد سبد خرید